Evenemang 2019

MARS

I mars arrangeras Merkurs vårmöte.

APRIL

I april arrangerar Merkur en champagne-tasting tillsammans med MK. Under april erbjuder Merkur också dig som medlem möjlighet att delta i ett konditionstest i Paavo Nurmi-centret.

MAJ

I maj planerar vi ordna en trevlig afterwork-tillställning.

SEPTEMBER

Åboregionens Ekonomgolf, spelas i Pargas (Archipelagia Golf), söndagen den 8 september. Tävlingen arrangeras tillsammans med Turun Seudun Ekonomit.

Tävlingen går över 18-hål och dessutom tävlar vi om Longest-Drive (hål 6) och Nearest-to-the pin (hål 3). Starten sker kl. 13.00 med en kort tävlingsinfo, och därefter slår vi all ut från Tee 1 (grupper från 13.20 framåt). Tävlingsformen är poängbogey var de främsta resultaten får pris, och dessutom belönas bästa scratch resultat. Max HCP för tävlingen är 36 (vilket betyder att högst HCP 36 beaktas i poäng räkningen).

Priset är 45 euro per deltagare (10 euro per deltagare för de personer som har års-spelrätt på ArGC), vilket inkluderar tävlingen, samt en pollett till Driving rangen.
Anmäl er senast den 27.8. genom att skicka mejl till fredrik.lindahl@sandvik.com
Vänligen meddela vid anmälan följande info: namn, ekonomförening, hemmaklubb, HCP samt spelkamratönskemål. Varje medlem har möjlighet att ta med en Avec till tävlingen (35 euro per deltagare), och anmälningen sker på samma sätt.

Vid eventuella frågor så tag gärna kontakt med Fredrik Lindahl, 040 136 6556.

Torsdagen den 19.9 ordnas årets MLB (Merkur Lectures in Business).

OKTOBER

Under oktober arrangeras Merkurs valmöte.

DECEMBER

Under december blir det evenemang för hela familjen och den traditionella julglöggen tillsammans med TSE.