MLB
Merkur Lectures in Business är ett årligt återkommande seminarium som Merkur ordnar tillsammans med Price Waterhouse Coopers och Handelshögskolan vid Åbo Akademi . Seminariedagen kretsar varje år kring ett aktuellt tema. Under åren har experter och föreläsare kring det aktuella temat bjudits in från utbilnings- och forskningssidan, affärslivet, ideella organisationer, osv. Evenemanget är gratis. I pauserna bjuds det på kaffe, tilltugg och möjligheter att umgås och nätverka.
Merkur Lectures in Business 2019
Merkur Lectures in Business 2019 ordnades torsdagen den 19.9 kl 13-16 i Kårens festsal. Temat var Sustainable business - the new normal?
PROGRAM
13.00 Öppningshälsning
Christer Nyholm, Styrelseordförande, Ekonomföreningen Merkur r.f.
Petri Palmroth, Partner, PricewaterhouseCoopers Oy
Malin Brännback, Professor, Åbo Akademi
13.15 Karl-Jacob Mickelsson, Universitetslärare, Åbo Akademi
”Reklamens roll i framtidens media"
13.45 Johanna Lindström, Doktorand, Åbo Akademi
”Digital natives – mediebeteende då och nu”
14.15 Kaffe och mingel
14.45 Maria Flemmich, Head of Operations, Avidly
”Sustainability branding – hållbarhet a la Avidly. Om ett företag och deras kunder”
15.15 Timo Ketonen, Entreprenör och affärsängel
”Entprenörskap handlar om resiliens - för en tech startup kan det ta 10-15 år att uppnå framgång”
16.00 Tillställningen avslutas
PRESENTATIONER FRÅN MLB 2019
![]() | MLB Ketonen.pdf (11.3 MB) |
![]() | MLBMickelsson.pdf (3.5 MB) |
![]() | MLBLindstrom.pdf (23.5 MB) |
Merkur Lectures in Business de senaste åren
2018: Hållbarhet och cirkulärekonomi
2017: Digitalisering och innovativt tänkande - framtiden är nu!
2016: Mångfald i affärslivet
2015: Geopolitiska läget i Ryssland och dess inverkan på företagens business strategier
2014: Att navigera i en uppsjö av megatrender
2013: Vägen till framgång i dagens affärsmiljö: Snabba ryck och kreativitet
2012: Utbildning skapar konkurrenskraft
2011: Finansiella kriser och ökade risker
2010: Branding - en hävstång för business